Sunday, December 19, 2010

Glömde berätta

Pga efterfrågan kommer vi att spela två kvällar på Katalin i Uppsala, vilket ger:

24/2 - Katalin, Uppsala. Ludwig Bell spelar också
25/2 - Katalin, Uppsala. Ludwig Bell spelar också
26/2 - Spegelsalen, Sundsvall
2/3 - Korjamaamo, Helsingfors, Finland
4/3 - Flygeln, Norrköping
5/3 - Spegeln, Gävle. Ludwig Bell spelar också
10/3- Blå, Oslo, Norge
11/3- Trädgårn, Göteborg. Ludwig Bell spelar också
12/3 - Babel, Malmö
25/3 - Konsert & Kongress, Linköping

26/3 - The Tivoli, Helsingborg
27/3 - Debaser Medis, Stockholm. Ludwig Bell spelar också
28/3 - 3/4 - Umeå Open, Umeå


PS. Tack till alla som budade på låten! 25 papp går till kampen mot trafficking, låten går till dess sympatiska köpare och prestationsångesten går till A Norlin

PS2. Av ofattbar anledning kom inte Malmö med på listan. Har ändrat det nu.

13 comments:

UmeFan@hotmail.com said...

Önskar dig all lycka till med låtskapandet Annika!

Jag tror att den som får låten i julklapp kommer att bli riktigt glad. Det skulle jag ha blivit. Att få en låt skriven av självaste A Norlin, ja det sku vara för fint för att va sant. Om jag sku få önska mig en enda sak i julklapp så sku det vara detta. Åh...

Ps. Visste du att jag tycker att din tolkning av Sonja Åkessons "Åkej" är helt fantastisk?
Och att jag tycker att du verkar vara en så himla fin, ödmjuk, varm, jordnära och genuint intresserad och nyfiken på människor? Du är så jävla ball Annika. God Jul!

Pelle said...

"Jag blev som kvar"; tack för en väldigt fin låt, fantastiskt sjungen. God jul!

Anonymous said...

Men.. Malmö då? 12/3?

Charlie said...

Playstation 2? xD

johan andrén said...

ni glömde visst jönköping den 24/3 :(

johan andrén said...

sitter & kollar på gamla inspelningar från nefertiti & saknar er...

skäms att jag inte åkte till mejeriet.

Charlie said...

Annika, jag har tänkt på en sak idag.
Under P3 Livesession i Göteborg när ni premiärspelade låtarna ifrån "More Modern Short Stories From Hello Saferide" så blev du ju också intervjuad. Då kommer jag ihåg att du fick svara på några frågor till P3 Livesessions "Mina vänner-bok". Först blev du ganska glad och förklarade att du tyckte att det var skoj att svara på sådana frågor som t.ex. "vilken är din favoritmat?" osv. Men då visade det sig ju att det var musikrelaterade frågor och jag fick en känsla av att du blev lite besviken. Så jag tänkte som en liten julklapp (kanske?) till både dig och mig och antagligen fler där ute att du skulle få svara på några klassiska "Mina vänner-frågor". Vad sägs om det? Nåväl om andan faller på så får du gärna svara. Här kommer det:

Namn:
Ålder:

Här kommer frågor om dina favoriter:

Färg:
Mat:
Plats:
Musik:
Artist/band:
Godis:
Veckodag:
Bok:
Film:
Person:
Djur:
Årstid:
Hobby:

Okej här kommer lite annat:

Roligaste/tråkigaste ämnet i grundskolan:

Nämn MINST tre egenskaper du tycker om hos dig själv:

Morgon eller kvällsmänniska?:

Det här beställer jag när jag fikar:

Om jag vore ett djur så skulle jag vara:

Om tio år så kommer jag att vara:

Om jag var statsminister för en dag så skulle jag:

Om jag var osynlig för en dag så skulle jag:

Har du nånsin rökt?:

Nämn minst en bra sak med dina fans:

Detta gör jag en helt vanlig dag:

*Därför bryr jag mig inte ett skit om dessa frågor:

* Denna fråga kan du besvara om du inte vill/kan/orkar/ser någon mening med att besvara dessa frågor.

Vart är Söltrut?:

Nåväl det var de frågor jag kunde komma på. Om du känner dig manad så får du gärna svara. Jag väntar med spänning!

Du är great Annika, glöm inte det. Gott nytt år! Mvh Charlie/UmeFan@hotmail.com

Anonymous said...

"Korjamaamo" låter nog som ett finskt ord, men stället heter Korjaamo :)

Anonymous said...

http://soltrut.blogspot.com/

ottilia said...

hej! varför är det 18års-gräns på spelningen i stockholm?! får inte vi ungdomar vara med på det roliga? :((
VORE GRYMT! :D

Charlie said...

@Ottilia: 18-årsgränsen är för att klubben serverar alkohol. Om dom skulle ta bort alkoholförsäljningen och istället ha 13-årsgräns så skulle dom gå back eftersom det är dyrt att boka band och dom tjänar jävligt bra på alkoholförsäljningen.

Så det handlar om det som allting handlar om. Pengar. Tyvärr.

Charlie said...

Annika, är du död?
Eller har du kanske fastnat i en ovanligt lång paltkoma sen jul?
Eller kanske du har semester?
Eller är du ledsen?
Kanske har du inget att dela med dig av?

Börjar kännas tomt här utan dej..

Emma said...

Det skall bli så fint med besök ifrån norr senare i vår.
Och jag undrar...
Är det tillåtet med systemkameror på era spelningar, Säkert!..?

Och för övrigt;
Vilket mästerverk ni har skapat.
Facit är absolut den bästa skivan som någonsin gjorts. Och den kom så lägligt att det nästan är lite läskigt. Skivan (Ni?) har hjälpt mig så mycket genom årsslutet.

Och Annika, vill du gifta dig med mig?

Ni är fantastiska!
Det skall bli fint att få se er snart!

Kram och puss.

About Me

för kontakt, maila skivbolaget Razzia: info@razziarecords.se bokningsbolaget Luger: robin@luger.se